19-01-12

Tips tegen roos..

Hee meiden, 
Vandaag heb ik een handig & leuk artikel over roos voor jullie, 
Zelf heb ik er namelijk ook wel eens last van en ik vind het behoorlijk irritant!
Dan zit net je haar helemaal goed zie je van die irritante witte schilfertjes er tussen zitten, niet leuk dus..
Daarom wil ik jullie wat handige tips geven als een normale goede antiroos shampoo niet helpt !

Dan ga ik nu maar snel beginnen met de tips, ik heb natuurlijk een beetje zitten google over wat nou echt goed werkt, nou hier heb ik er dus een paar voor jullie op een rijtje !


Aspirine
Neem 2 aspirine's en druk ze tussen 2 lepeltjes fijn. Als je je haar gaat wassen pak dan de normale hoeveelheid shampoo die je normaal ook doet. Voeg hierbij het poeder van de aspirine's en masseer de shampoo in je haar. Laat het en 2 minuten inwerken en spoel het dan uit. Blijf dit voor 10 dagen doen.

Soda
Maak je haar een beetje nat en pak een handvol soda en wrijf daar een beetje hardhandig je hoofdhuid mee in. Spoel het daarna goed uit zodat alle soda uit je haar is. Doe dit elke keer, als je normaal je haar wast doe het dan niet met shampoo maar blijf het met soda doen. In het begin wordt je haar misschien een beetje droog, maar na een week zul je verschil merken. Je hoofdhuid gaat dan natuurlijke olie produceren, waardoor je haar zachter wordt en je roos zal verdwijnen.

Citroen
Jeukt het op je hoofd, smeer dan 2 eetlepels citroensap op je hoofd en masseer het in. Pak dan een kopje met water en doe daar ook 1 eetlepel citroensap in en was daar je haar mee. Blijf dit herhalen totdat je roos weg is. Je hoofd zal lekker fris ruiken naar citroen en je roos zal verdwijnen.

Mondspoeling
Was je haar zoals je normaliter ook doet met een normale shampoo. Nadat je dit hebt gedaan, was dan je haar met een mondwater op alcoholbasis en spoel dit ook uit. Binnen een mum van tijd is je roos verdwenen.

Olijfolie
Smeer je hoofdhuid in met olijfolie en laat het een paar uur intrekken. Nu ga je je haar wassen met shampoo, goed wassen want anders blijft het vet van de olie. Al heel snel zul je merken dat je roos langzaam verdwijnt.

Zout
Neem een zoutvaatje mee als je je haar gaat wassen. Smeer je hoofdhuid ermee in en scrub je hoofd. Nu ga je het lekker uitspoelen en was je haar met shampoo.

Azijn

Tumblr_lsshhbcn741qhwnu6o1_500_largeOm voorgoed van je roos af te komen, was je haar met shampoo. Als je hiermee klaar bent neem je 2 kopjes azijn en 2 kopjes water en smeer het in je haar, eventjes laten intrekken en dan uitspoelen. Je kan ook voor het wassen 3 eetlepels azijn op je haar smeren en daarna wassen met shampoo. Het geeft allebei hetzelfde effect.

Van een paar tips kan ik je verzekeren dat het helpt die heb ik namelijk zelf ook wel eens uitgeprobeerd en dat is de tip over het zout & de citroen. 
Die twee werken echt super, dus heb je een keer last van roos dan raad ik die 2 zeker aan. 
Maar de rest kan je zeker ook een keer uitproberen, het kan namelijk zeker geen kwaad!
Zelf heb ik ook wel eens last van roos en eerst probeer ik er altijd af te komen met een goede antiroos shampoo maar soms werkt dat gewoon niet daarom wilde ik opzoek gaan naar andere dingen tegen roos, want ik word er zelf ook helemaal gek van. 
Deze tips wilde ik natuurlijk heel graag met jullie delen, daarom deze leuke post!
Ik hoop echt dat jullie er wat aan hebben, want ik gun iedereen natuurlijk mooi haar !
Ik ben benieuwd naar jullie leuke reacties! 

Liefs, Berrie

22 reacties:

Dus jij bent al 2x in Bejing geweest, wow! En vond je het leuk? :)

Echt super handige tips tegen roos. Wel apart met die aspirine!

x

Ja dat met die asprine vond ik ook heel appart, heb ik zelf ook nog nooit uitgeprobeerd..
Maar ik dacht laat ik het er maar wel bij zetten!
xxx

Ja heel erg apart haha. Maar is wel altijd handig en wel leuk om te weten, dat er zulke aparte dingen zijn :P
Altijd erbij zetten! x

Dat met asperine heb ik ook wel eens geprobeerd. Werkt echt goed. Nu heb ik een shampoo waardoor ik helemaal van mijn roos af ben :)

IK heb heel erg last gehad van roos, maar volgens mij is het al een stuk minder geworden (: Kheb nog geen van die dingen uitgeprobeerd trouwens :p

Gelukkig heb ik zelf nog geen een keer last gehad van roos, maar voor de mensen die dat wel hebben zijn het handige tips!

Wat een handige tips zeg!!
Tegenwoordig heb ik (gelukkig) niet meer zo veel last van roos...

Liefs, Mariette

Wat een handige tips zeg! Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar dat gaat vast nog wel eens gebeuren..

Wat een grappige tips. Ik heb soms last van een jeukende hoofdhuid, dus misschien kan ik eentje proberen.

Goede tips! Gelukkig heb ik geen last van Roos!

Ik heb hier geen last van maar erg handig voor mensen die hier wel last van hebben!

Handig! Ik heb al best lang last van roos, gelukkig niet hele erg roos, maar het gaat maar niet weg. Ik ga die tips met het zout eens proberen! :D

Handig, al heb ik er zelf nog nooit last van gehad!

Wat grappig, ik wou zout gebruiken om mn haar wat stugger te maken (voor volume) en toen werkte mijn antiroosshampoo inderdaad sneller!!

geweldig! dankjewel, ik heb er namelijk erg last van...

Goede en handige tips! Bedankt! :D

Great tips. Such a great blog! Take a look at mine and if you want we can follow each others.
http://fashionf0rlife.blogspot.com/

Ik ga die asperine tip uitproberen

Een reactie plaatsen

Thanks for your comment!
x Berrie

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More